Proteinpulver

Proteinpulver er noget stort set alle bodybuildere bruger, og det ligger derfor højt på listen af bodybuilder mad. Det er fordi proteinpulver har et højt indhold af proteiner. Det er op til 80-90 g pr 100 g proteinpulver. Det er rigtig meget i forhold til andre madvarer. Bodybuilder skal som tommelfingerregel mindst have 2 g protein pr kilo kropsvægt, og her er proteinpulver selvfølgelig en stor hjælp. Især de dage hvor du som bodybuilder har rigtig tralvt, og ikke altid har nok mad til rådighed. Så er det også billigt i længden, og det kan hjælpe dig med at spare mange penge som bodybuilder.

Hvor kan man købe proteinpulver

Jeg har skrevet en lidt længere artikel om proteinpulver på blivstor.dk, om hvor du kan købe proteinpulver og hvilke typer proteinpulver der er på markedet. Jeg har skrevet lidt om smagsvarianter, og hvor meget proteinpulver der er godt at tage efter styrketræning.

Proteinpulver er super praktisk

Udover det høje indhold af proteiner, så er proteinpulver også rigtig nemt at have med rundt i hverdagen. Proteinpulver består af pulver, og du kan derfor nemt have det liggende i tasken. Så har du i princippet et lille måltid med et højt indhold af proteiner, som du fx kan tage med til træning. Det er blandt andet også grunden til, at det er så populært hos bodybuildere. Så er bodybuilderen fri for at have et måltid bodybuilder mad med til træning – fx ris og kylling, og her kan bodybuilderen så drikke sit proteinpulver istedet, og er på den måde dækket ind både før og efter træning.

Hvornår skal jeg bruge proteinpulver?

Det er vigtigt, at du som bodybuilder får en masse proteiner efter træning, da dine muskler har været igennem en hård træning. Her er proteinpulver især rigtig godt at drikke. Det er på dette tidspunkt de fleste bodybuildere drikker deres proteinpulver. Det er lige efter træning. Du kan også drikke dit proteinpulver før og under træning. Du kan også drikke proteinpulver på andre tidspunkter i løbet af dagen. Jeg drikker tit proteinpulver om morgenen, hvor jeg laver min egen jordbær protein smoothie med proteinpulver. Den smager super godt, og det er fx en af måderne du kan bruge proteinpulver på.

Hvordan bruges proteinpulver?

Proteinpulver er pulver, og det blandes derfor nemt op med væsker. De fleste bodybuildere blander deres proteinpulver med vand eller mælk. Jeg kan personligt bedst lidt proteinpulver med vand. Proteinpulver drikker derfor i de fleste tilfælde, når det er blandet op, og er rystet godt. Proteinpulver kan også godt bruges i diverse opskrifter, hvor du kan fx lave dine egne proteinbarer eller kager med højt proteinindhold.

Hvilke alternativer er der til proteinpulver?

Proteinbarer er et af alternativerne til proteinpulver. De har også et højt indhold af proteiner, som du så spiser i stedet for at drikke proteinpulver. De giver en lidt mere mættende fornemmelse, da de ligger godt i maven. Så er proteinbarer endnu nemmere at have med at gøre, da du bare kan åbne baren og så spise den. Med proteinpulver skal du tilføje vand og ryste din proteinshaker, og det tager selvfølgelig lidt længere tid end at åbne og spise en proteinbar.

Et andet alternativ er superfoods, som du fx kan bruge i forbindelse med bagning, hvor du så får noget bagværk med et højere proteinindhold. Det giver dig flere proteiner i kosten, og det kan for nogle måske være nok til at få dækket sit proteinbehov, hvis kosten ellers indeholder mange proteiner. Nogle af superfoods produkter kan bruges sammen proteinpulver, og her er der rigtig mange muligheder. Så kan du fx lave sundere alternativer af kager osv med et højt proteinindhold. Det er super nemt og billigt at komme i gang. Det er bare at kaste sig ud i det, så man kan få nogle erfaringer på den front.

Proteinpulver er billigt bodybuilder mad

Proteinpulver ligger i den billige ene, hvis kigger nærmere på hvad du får for pengene. Det høje indhold af proteiner, har i sig selv en høj værdi, og det gør at pulveret blandt andet er billigere at drikke i længden fremfor kakao. De gode muligheder for at bruge det i diverse opskrifter, gør det også at du kan spare en del som bodybuilder. Så sparer du også en masse tid i hverdagen, da du kan have pulveret med i tasken, og du slipper derfor for at skulle jagte mad i løbet af dagen, hvis du ikke har fået proteiner nok. Jeg har personligt altid noget til at ligge i tasken, så jeg er dækket godt ind.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *